רב סמל גלעד זוסמן ז"ל

zosman
בנם הבכור של יעל ומשה יהודה. נולד ביום ל' בכסלו תש"ם (19.12.1979) בכפר סבא. אח לארנון, עידן ועפרה. למד בעירו, בבית-הספר הממלכתי-דתי "בר אילן", והמשיך ל"ישיבת בני עקיבא" שברעננה. בתום לימודיו התיכוניים, פנה לישיבת "מדברה כעדן" שבדימונה שם עוצב עולמו האמוני והתרבותי. עם מעבר הישיבה למצפה רמון המשיך את לימודיו גם שם. בשנות נערותו, התנדב במשך שנתיים בארגון "קו לחיים" וסייע לנערים חולי CP.
 
בחודש מרץ 2000, במהלך לימודי שיעור ג' בישיבה, התגייס גלעד לשירות צבאי מלא שאותו עשה בפלחה"ן צנחנים. בתקופת שירותו לחם במבצע "חומת מגן" והשתתף במבצעים רבים אחרים.
 
בתום שירותו הצבאי התגייס גלעד לשב"כ ועבד כמאבטח בכיר בנמל התעופה בן-גוריון. בתקופה זו נישא לחני, והשניים הקימו את ביתם ביישוב עלי. ביום ט' בכסלו תשס"ו, 10.12.2005, נולד בנם הבכור לביא. עם הזמן עבר גלעד לעבוד בחברת התעופה "אל על" כמטוסאי.
ביום ט"ז בתמוז תשס"ו (12.7.2006) פתחו מחבלי החיזבאללה בהרעשה ארטילרית לאורך גבול הצפון, בחסותה תקפו בטילים סיור של צה"ל, הרגו, פצעו וחטפו שני חיילי מילואים: רב-סמל ראשון אהוד גולדווסר ורב-סמל אלדד רגב.
 
בעקבות חטיפת החיילים ונפילת שמונה חיילים נוספים החליטה ממשלת ישראל לצאת למלחמת לבנון השנייה. בשבוע הראשון, על-פי החלטת הרמטכ"ל, התנהלה מלחמה אווירית. ביום כ"ג בתמוז תשס"ו (19.7.2006), שבוע לאחר החטיפה ובעקבות קטיושות רבות שירה החיזבאללה, החלה לחימה קרקעית של יחידות מובחרות.
 
במהלך המלחמה, ביום 30.7.2006, נקרא גלעד לשירות מילואים ביחידה שצורפה לגדוד ההנדסה של אוגדה "עוצבת האש"- חטיבה 551, שירות שממנו לא חזר.
 
גלעד נפל בקרב בכפר דבל שבדרום לבנון ביום ט"ו באב תשס"ו (9.8.2006). הוא נפגע מטיל שני שנורה על המבנה שבו שהה בעת שסייע בפינוי פצועים. עמו נפלו עוד שמונה לוחמים: רב-סרן נתן יהב, סרן ליאון שמוכר, רב-סמל ראשון אשר ראובן נוביק, רב-סמל אלעד דן, רב-סמל עדי סלים, רב-סמל נאור קאלו, רב-סמל עידן קובי וסמל-ראשון בן (בנימין) סלע.
גלעד וחבריו נפלו ביום ט"ו באב, יום שעליו אומרת הגמרא במסכת תענית – "לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים". ט"ו באב – יום המסמל את אחדות עם ישראל על כל חלקיו, אחדות עם עם ארצו והאחדת העם עם בורא עולם. היום הזה, על כל מאפייניו, הולם את גלעד. האחדות של העם בתוכו, עם ארצו ועם אלוקיו, הייתה דרך חייו של גלעד.
 
גלעד היה בן עשרים ושבע בנופלו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. הותיר אחריו רעיה, בן, הורים, שני אחים ואחות. לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב-סמל.
 
גלעד היה בעל, אב, בן, אח, נכד וחתן. אדם שמח וחם, אכפתי ודואג. אוהב ואהוב היה על כולם. היה לו קשר מיוחד במינו עם הוריו, עם אחיו ועם אחותו, ומסירותו למשפחתו שלו, לאשתו ולבנו, לא ידעה גבול.