מידעון פרשת וירא

 

מידעון וירא תשע"ז

הורים ותלמידים יקרים

פרשת וירא – התמודדות עם קשיים (אתגרים)

במשנה באבות נאמר: "עשרה ניסיונות נתנסה אברהם אבינו עליו השלום ועמד בכולם להודיע כמה חיבתו של אברהם אבינו עליו השלום". הניסיון הידוע ביותר והיחידי שמפורש בתורה כניסיון הוא ניסיון העקידה שמופיע בפרשתנו.

מהי מטרתו ותפקידו של הניסיון? נאמר במדרש: "א"ר יוסי בן חנינא: הפשתני הזה בשעה שהוא יודע שהפשתן שלו יפה, כל שהוא כותשה היא משתבחת וכל שהוא מקיש עליה היא משתמנת. ובשעה שהוא יודע שהפשתן שלו רעה, אינו מספיק להקיש עליה אחת עד שהיא פוקעת. כך אין הקב"ה מנסה אלא את הצדיקים שנאמר "ה' צדיק יבחן". כשם שהפשתן משתבח לאחר שהפשתני כותש ומקיש עליו כך הניסיון מחשל את האדם, משבחו ומוציא מן הכח אל הפועל את פנימיותו.

כל אדם מתמודד בחייו עם קשיים ומשברים שהם בעצם ניסיונות. וההבנה שהקושי הוא בעצם ניסיון ואתגר לו והעמידה בו מחשלת ומשפרת אותו נותנת לאדם כוחות להתמודד בגבורה עם הניסיון. גם בעשיה הלימודית והחינוכית חשוב להציב לתלמידינו אתגרים ולעודדם להתמודד ולעמוד בהם דבר שיתרום רבות לעיצוב אישיותם.

 

שבת שלום

הרב יוסי כהן

מנהל התיכון

יום רבין

השבוע מלאו 21 שנה להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין. ביום זה התייחסו ראש הישיבה ומנהלי התיכון והחטיבה למשמעויות הרבות של הרצח והצורך בהעצמת הדמוקרטיה הישראלית. הרב יוסי כהן וחלק מתלמידי כתה יב' השתתפו במעגלי שיח עם תלמידים מבתי הספר התיכוניים ברעננה. המפגש עסק בנושא "חיים משותפים".

לקראת שירות משמעותי

אנו בישיבה מכוונים את התלמידים להשתלב מיד בסיום לימודיהם בישיבות ובמכינות המובילות, מתוך כוונה שיקדישו זמן איכותי לפיתוח עולמם הרוחני ולאחר מכן יעשו שירות משמעותי בצה"ל לפי יכולותיהם וכישוריהם. בישיבה נערכות פעולות הכנה לקראת השירות בצה"ל. ביום ראשון שעבר התקיימה הרצאה להורי יא' על כל התהליך שעובר המלש"ב (מועמד לשירות ביטחון) מקבלת צו ראשון ועד גיוסו לצה"ל. ההרצאה הועברה ע"י קצין שמשרת בבסיס קליטה ומיון. המצגת שליוותה את ההרצאה נשלחה במייל להורי יא'. במסגרת תהליך הכוונת בוגרי כיתות יב' למסגרות המשך, נפגשו השבוע התלמידים עם הרב חיים ברוך מעצמונה אשר דבר על ההתמודדות של חייל דתי בצבא.

משלחת לפולין

תלמידי יא' ויב' החלו השבוע בהכנות לקראת יציאת המשלחת לפולין ויציאה למסע ישראלי. ביום שלישי שמעו התלמידים שיחה ממדריך המסע מאיר שוורץ. 
ביום חמישי נסעו התלמידים ליום שלם של השתלמות במכון "שם עולם".

משלחת לשוייץ

מרכז ישיבות בני עקיבא מוציא משלחת של תלמידים מצטיינים שלומדים במגמת פיסיקה לסיור לימודי במאיץ החלקיקים בשוויץ. במסגרת החינוך למצוינות בישיבה אנו מעודדים את מצטייני מגמת פיסיקה בישיבה להצטרף למשלחת.

ערב תפילין

לאחר לימוד סוגיות תפילין בגמרא ובהלכה ממסכת מנחות, התקיים השבוע ערב לימוד "אבות בנים" בנושא התפילין. לאחר מכן שמעו הרצאה מרתקת בליווי מצגת מנציג מפעל "תפילין-בית אל"

ישמח חתני

ברכת מזל טוב למחנך י'3 הרב יובל פיזם נסלי אשר נישא השבוע לבחירת ליבו. בתפילת שחרית כיבדנו את הרב יובל בעליה לתורה חגיגית ול"מי שברך" מראש הישיבה הרב ניר. יהי רצון שירבו שמחות ויזכו לבנות בית נאמן בישראל.

שבת שלום

ישיבת בני עקיבא רעננה
כתובת: האחוזה 132 רעננה 43100
טלפון : 09-7410677

דוא”ל: yeshivara@gmail.com
אתר אינטרנט: www.ybar.co.il