מידעון פרשת וישב

 

מידעון וישב תשע"ז

 הורים ותלמידים יקרים

אנו נכנסים אל חג החנוכה בו זכינו לנצחון הרוח על פני החומר ולניסים גלויים אשר הובילו בימים ההם להקמת מלכות בישראל.

ומאז ועד עתה בכול בית מדליקים נרות, זוכרים את הניסים ומבקשים לעורר את הלבבות. חנוכה הינו חג  אשר מדגיש את הפוטנציאל אך עדיין אינו מממש אותו עד תומו. חנוכה מלשון חינוך מסביר השפת אמת- כמו שבחינוך על המחנך לשאת את המציאות ולכונה לטוב כך גם הנרות מאירות אור בתוך חלל חשוך.

כשאנו מדליקים את החנוכייה, עלינו להתקרב ולהביט באותן להבות זעירות ולהרהר בפוטנציאל, שכן במקום בו אחרים רואים חשכה, אנו נקראים לראות את האור.

עלינו להביט בילדינו, לראות מעבר לבעיות ולמריבות ולראות את הפוטנציאל. עלינו להביט זה בזה, לראות מעבר לפגמים, לחולשות ולחסרונות, לראות את הפוטנציאל. עלינו להביט בחיים, לראות מעבר לכל הכאב והמאבקים ולראות את הפוטנציאל. עלינו להתבונן בעמנו, לראות מעבר לחילוקי הדעות ולשנאה ולראות את הפוטנציאל.

בכל אירוע שמתרחש בחיינו, עלינו לראות את מה שקיים מתחת לפני השטח, לגלות את המהות ולממש את הפוטנציאל הגלום בנו, באופן הטוב היותר.

בע"ה נעשה ונצליח

חנוכה שמח שבת שלום

הרב ניר שקורי

ראש הישיבה

קום והתהלך בארץ

בשבוע הגשום אך היפה מאוד באיזור הדרום יצאנו לטיולים השנתיים. כיתות ט'- יב' טיילו במכתשים וצעדו במסלולים מרהיבים.

בערב חגגנו יחד בארוחת ערב מפנקת ושרנו בקולי קולות יחד עם הפעלה של קריוקי ,הלינה באוהל אחד גדול הייתה מיוחדת ובסיומו של היום השני רקדנו ושרנו בקברו של הבבא סאלי.

שכבת י"ב טיילה בהרי אילת עם אטרקציות רבות.

ב"ה החבר'ה נהנו מאוד.

ביקור מיוחד לאנשים מיוחדים

הגב' יהודית ליבוביץ' סבתו של אילון מכיתה ח'3,  התארחה בכיתה על חוויותיה מהשבועות האחרונים: לגברת יהודית נשרף הבית  אשר בחלמיש כליל.

יהודית שיתפה אותנו בחוויות וברגשות, וכיצד מתמודדים.

לבסוף הענקנו לה סידור למזכרת, מתנת הורי הכיתה ח'3.

ישר כח לרב איתן ולסבתא היקרה על הביקור המיחד.

עמוד דום

שכבת יב' ביקרה השבוע בבסיס הבקו"ם.  במסגרת הסיור העבירו פעילות של "יום חיילות לוחמים" כגון תותחנים וצנחנים וביקרו בביתנים של חילות תומכי לוחמה בפיקוד העורף. בכל ביתן שמעו התלמידים הסברים וקיבלו מידע אשר יסייע להם בהחלטתם הלאה.ישר כח גדול לר"מים וליועצת דקלה פרץ על הרמת הביקור.

מגמת ערבית חוצה את הגבול

נציגי מגמת ערבית בכיתה יא' יצאו לסמינריון מודיעין במתקן מודיעיני אופק בגבעת חביבה. את רוב מה שהם למדו אסור לנו לספר… רק נאמר שההשתתפות בסימריון חשפה את החבר'ה למידע רב ולטכניקות שימושיות בתחום איתור מידע.

ישר כח לרכז המגמה המורה עופר פרנקו על הליווי וההשקעה.

י"ט כסלו – זוכרים את מורנו הרב נריה זצ"ל

ביום ב' השבוע קיימנו שעת התחברות למו"ר הרב משה צבי נריה, אבי דור הכיפות הסרוגות ומייסד ישיבות בני עקיבא, תלמידו הרב אברהם פז אשר מלמד בישיבתנו סיפר לתלמידים על הרב ועל דרכו החינוכית. התלמידים צפו בסרט מיוחד העוסק בדמותו של הרב.

למידה מעולם אחר

רכזת לשון המורה אורנה דוידיאן העבירה השבוע לתלמידיה שיעור מתוקשב במקצוע לשון. התלמידים נחשפו לשאלון אינטראקטיבי ונדרשו לגלות מימנויות רבות ע"מ להתמודד עם האתגר.

גם רכז רובוטיקה המורה אלי אלבז העביר בשכבות ז-ט פעילות "מבוך" תיכנון פיתוח ותיכנות של מבוך הממקם דמות בתוכו ועליו לעבור משוכות רבות. בסיום השיעור אמרו לי תלמידים כי הם יממשו את העיקרון שלמדו גם במשחקי החצר בהפסקה.

ישר כח גדול למורים לרכז והרכזת.

שומר ישראל

השבוע ביצענו עם התלמידים תרגיל המדמה התקפת טילים בניצוחם של הרב רפאל  מזרחי והרב איתן צביאלי. גם צוות התלמידים האחראי על התרגיל תיפקד למופת.

בע"ה שלא נדע ולא נזדקק.

מגמת ערבית

בעבודה מאומצת ומושקעת של רכז מגמת ערבית בישיבה, המורה עופר פרנקו הצליח לארגן יום סיור במרכז מורשת חיל המודיעין בבסיס גלילות. התלמידים נהנים ולומדים וזוכים לקבל מידע שלא רבים נחשפים אליו. מגמת ערבית פועלת בישיבה זו השנה השנייה וקיימת בשכבות ז' – יא'. השנה ישלחו ט' – יא' לגדנע מזרחית בין שלושה עד ארבעה ימים. ילמדו ויעמיקו ואף ייתנסו בחוויות לימודיות חשובות.

ישר כח גדול למורה עופר פרנקו ולמנהל השש שנתי דוד זינגר.

אוהבים את המשפחה, מרחיבים את הישיבה

אנו נכנסים לתקופת הרישום לכיתות ז' תשע"ח – נקיים ערבי חשיפה ופעילויות להורים ולתלמידים, אך אין כמו מילה טובה שלכם ההורים והמלצותכם לשכנים חברים ומכרים שבניהם בכיתות ו' ע"מ לחבר תלמידים נוספים אל משפחתנו. הפנו את החברים אלינו, עודדו אותם ללמוד בישיבתנו ע"מ שנוסיף כולנו לצמוח יחד ולהעצים תלמידים נוספים –

לחצו כאן לצפייה במנשר העוסק בנושא.

ג'ונגל ישראלי

כיתה ט'1 בסיור של"ח בשפך שורק חוף פלמחים הלכו בסבך הג'ונגל בהובלתו של המורה אבי.

לצפיה בתפריט השבועי לחצו כאן

שבת שלום

הרב ניר שקורי
ראש הישיבה

ישיבת בני עקיבא רעננה
כתובת: האחוזה 132 רעננה 43100
טלפון : 09-7410677

דוא”ל: yeshivara@gmail.com
אתר אינטרנט:  www.ybar.co.il