מידעון פרשת חיי שרה

 

מידעון חיי שרה תשע"ז

הורים ותלמידים יקרים

פרשת חיי שרה

לספוד לשרה ולבכותה (כג, ב)- המילה "לשרה" לכאורה מיותרת (שהרי ברור שמדובר בשרה, כי כל ההקשר מתייחס לשרה, כאמור קודם לכן, "ותמת שרה וכו'"), וצריך היה לכתוב "לספוד לה ולבכותה". אלא, שעד שבא אברהם להספיד, שיבחוה והספידוה כ"אשת אברהם", דהיינו, הדגישו את מעלותיו של אברהם עצמו ושיבחו אותו כ"אשתו של". בא אברהם, והספיד את שרה כשהוא מדגיש את אישיותה שלה, כאישיות בפני עצמה, ולדבר על מעלותיה שלה. לכן, מדגיש הכתוב "לספוד לשרה" (בשם הנודע ביהודה).

כך גם אנו מבקשים לעודד את תלמידנו להיותפ אנשים בעלי אישיות מיוחדת היודעים לעמוד איתן מול אתגרי החיים , בעה יעשו ויצליחו

 

שבת שלום

הרב ניר שקורי

ראש הישיבה

תמידים כסידרן
מידי שבוע אנו מקיימים סדרים בבית המדרש תוך לימוד משותף בתקופה האחרונה זכינו לחבר לעשיה נפלאה זאת גם אברכים ורבנים נוספים מישיבת ההסדר "בינות".
 אברכי הישיבה מחזקים את בית המדרש ומהווים עבור התלמידים "אחים גדולים" ישר כח גדול לרב חיים רטיג ראש ישיבת ההסדר על שיתוף הפעולה

 

ואהבת לרעך כמוך

מתוך מקום של חיבור ואהבה בין תלמידינו לבין תלמידי ביה"ס אגם (ביה"ס לילדים עם מוגבלויות) קיימנו טקס בר מצווה מדהים שבו תלמידנו שמואל נבט עם התלמיד מביה"ס אגם מאור בן חמו. בתחילה נתקיימו מפגשי הכנה וחבור לתלמידים ולאחר מכן עלו שני חתני בר המצווה לתורה תוך שירה וריקודים של תלמידי הישיבה. גם ראש העיר מר זאב בילסקי כיבד אותנו בנוכחותו.

יישר כוח לרב אייל רוזנבלום – מחנך הכתה על עשייה נפלאה!

לא למורים בלבד

אנו מעודדים את תלמידינו לא רק להקשיב וללמוד בשיעורים, אלא אף להעביר בעצמם שיעורים. זכינו לשמוע שיעור נפלא במסכת סוכה בנושא הלני המלכה מפי תלמידנו נועם פורטינסקי – תלמיד כתה י'1. השיעור הועבר בצורה מאוד מיוחדת.

יישר כוח גדול לנועם ולרב מזרחי- מחנך הכתה!

מתכוננים לפולין ולמסע בארץ

ביום חמישי שעבר נסעו תלמידי כיתות יא'-יב' למכון "שם עולם" בכפר הרואה ליום שלם של למידה סדנאית בנושא אמונה בשואה וכן מה הזיכרון מלמד אותי. לאחר מכן נסענו לנתניה לשמוע הרצאה מפי אשת העדות נעמי פרידה שספרה לתלמידים את סיפורה האישי.

יישר כוח לרב בראונשטיין ולצוות הרמי"ם על הובלת היום המיוחד

מדענים מתחילים

המורה נסלי – למדעים ערכה השבוע ניסוי מיוחד עם תלמידי כיתות ט' בנושא "זיהוי סוכרים" במעבדה – ניסוי המוביל את התלמידים ללמידה חווייתית ומהנה.

להכין את הפק"ל – אנחנו מגיעים

מדי שבוע נערכות הרצאות וסדנאות לקראת צו ראשון של תלמידי כיתות יא'.

הרב יוסי כהן יחד עם היועצת דקלה פרץ מובילים מפגשים עם התלמידים תוך הפגשתם עם אנשי צבא ודמויות חינוכיות העוסקות בנושא התנדבות והעצמה בצה"ל.

אקדמיה לחיים

במסגרת הכנת תלמידי כיתות יב' לקראת השנה הבאה, נפגשו התלמידים עם ראש ישיבת ההסדר במודיעין הרב אליעזר שנוולד לשיחה על השילוב של צבא וישיבה. בקרוב נקיים אף יום חשיפה בנושא.

בוקר כתה

אנו ממשיכים במסורת של בקרים שמחים ומחזקים לתלמידים. השבוע תלמידי כיתות י'2 ו י'4 לפארק רעננה לפעילות ODT חווייתית יחד עם ארוחת בוקר אשר הוכנה ע"י התלמידים.

לצפיה בתפריט השבועי לחצו כאן

שבת שלום

הרב ניר שקורי
ראש הישיבה

ישיבת בני עקיבא רעננה
כתובת: האחוזה 132 רעננה 43100
טלפון : 09-7410677

דוא”ל: yeshivara@gmail.com
אתר אינטרנט:  www.ybar.co.il