מידעון פרשת כי תצא

 

מידעון כי תצא  תשע"ו

הורים ותלמידים יקרים

 

 

"את אורות התשובה צריכים ללמוד בלי גבול" – כך כתב הרב קוק על ספרו "אורות התשובה", כשהדברים נכונים כל השנה ועל אחת כמה וכמה בחודש זה.
הרב מדבר על שני סוגי תשובה. על "תשובה פתאומית" שהאדם מבין ברגע אחד עד כמה גרוע מצבו עם החטא, ועל ידי ברק רוחני נהפך לאיש אחר. וזאת הוא מכנה כ"תשובה עליונה" מתוך הטוב האלוקי המצוי באדם.
ויש "תשובה הדרגתית" שהאדם מטיב את דרכיו ומידותיו לאט לאט ובסופו של תהליך מגיע לרמה גבוהה של זיכוך ותיקון.
שמעתי מהרב עוזי קלכהיים צז"ל, על תושב רמת רזיאל שבחצרו יצירות רבות שהוא פיסל באבן. לימים התחיל לחזור בתשובה ויעצו לו לעבור ללמוד בישיבה. אולם הוא החזיק מעמד רק שלושה חודשים ונשבר. אותו אדם הגיע לרב קלכהיים, והוא הבין שמעבר מהעולם השרירי של פיסול באבן לעולמה של תורה, היה חד מידי. ולכן יעץ לו ללמוד כמה שעות בבוקר והמשיך אח"כ בפיסול באפיקים של קודש. ואכן אותו מושבניק היה מאושר והתקדם יפה בתשובה – תשובה הדרגתית.
בתחילת שנה זו, עם כניסתו של מחזור חדש לחטיבה, אנו ממשיכים בדרכנו ומכוונים את התלמידים החדשים שלב אחרי שלב, כדי שקליטתם בעולם הישיבה תיבנה בצורה חינוכית מייטבית וכל תלמיד ימצא את מקומו הראוי לו, ויימצא את יכולתו וכשרונו בע"ה.

 

ברכת שבת שלום והרבה שמחה

הרב יעקב הדס מנהל החטיבה

 

שמחה של תורה

תלמידי כתה ח' נפגשים עם הרב איתן בכל יום שישי ללימוד ומשחק באווירה מיוחדת ונעימה! בשיעור הראשון כל תלמיד קורא כמה פסוקים מהפרשה וכך עוברים על כל הפרשה…לאחר הפסקה ארוכה יותר לומדים שיעור במשניות מסכת שבת, ומיד לאחר שיעור זה מתכבדים בכיבוד שמביא אחד התלמידים בתורנות. לאחר מכן נכנסים לשיעור המסיים ובו אני נותן לתלמידים 7-8 דברי תורה ורעיונות קצרים על הפרשה אותם יוכלו לומר בשולחן השבת.
בכתה ז' ממשיכים את יום שישי עם הרב אייל ולומדים תורה באווירה נינוחה יותר, ותוך שילוב "הפסקה אריכתא", 
אנו לומדים משניות כדי לסיים מסכת, עוסקים בפרשת השבוע תוך דגש על רעיון שניתן לומר אותו בשולחן שבת, שומעים "מעשה" נאה, ולעתים גם לומדים שיר או ניגון. 
יישר כח גדול לשני המחנכים הרב איל והרב איתן, המתמידים שנים בעבודת קודש זו בימי שישי.

תורה לשמה מסכתות בעל פה

רוצה להרגיש סיפוק בלימוד תורה ? להרגיש שהתורה היא ממש חלק ממך ? 
בשיטה נעימה ומתוקה שנקראת "סבב החזרות" תוכל, בעזרת ה', לדעת מסכתות שלמות של משניות בעל פה. בהבנה. 
נשמח שתצטרף לחבורה קדושה שתעסוק בכך. מוזמנים לפנות לרב איל שמלווה ומדריך את הלומדים.
בהצלחה.

לימוד גמרא בשמחה

התחדשות בלימוד הגמרא בחטיבה בהקדשת חלק מהשעות לאפיקים קבועים: שעת לימוד בחברותות להכנה וחזרה, שעת לימוד בעיון על נושא מתוך הסוגיא, זמן קבוע לתושב"ע – השתלשלות התורה, דרכי לימודה ועוד. כמו כן בוחן שבועי קצר בכל יום חמישי לסיכום הגמרא שנלמדה באותו שבוע.
יהי רצון שמתוך עבודה של שמחה נתקדם ונתעלה יחד בלימוד התורה!

תפילה בשמחה

יישר כח גדול לכל המחנכים שהקדישו חשיבה וזמן לרומם את התפילה, וב"ה אנו נפגשים בכל בוקר עם התלמידים לתפילה בקול רם, עם שירה ספרדית ואשכנזית הנותנת חשק וטעם טוב, דיבוק התלמידים וכוח רצון. 
יתן ה' ויתקבלו תפילותנו לפני שומע תפילה.

קדימה בשמחה לרובוטיקה

לאחר פתיחת מגמת רובוטיקה בחטיבה בשנה שעברה ע"י המורה אלי אלבז וזכייתם במקום הראשון בתחרות המחוזית, אנו פותחים את החוגים לרובוטיקה: ביום ג' לתלמידי כתות ז'-ח' וביום שישי לתלמידי כתות ט'.
יישר כח למורה אלי על ההשקעה והאחריות הרבה!

 

ישיבת בני עקיבא רעננה
כתובת: האחוזה 132 רעננה 43100
טלפון : 09-7410677

דוא”ל: yeshivara@gmail.com
אתר אינטרנט: www.ybar.co.il