פיזיקה

פיזיקה

מגמת פיזיקה:

 

הפיזיקה היא אחת מאבני היסוד של כל ענפי המדע והטכנולוגיה ומכאן שהיא גם המפתח להבנת העולם שבו אנחנו חיים. תיאוריות פיסיקליות מנסחות את חוקי הטבע בעזרת משוואות מתמטיות. במהלך לימודי הפיזיקה נגלה איך כללי המתמטיקה באים לידי ביטוי בעולם הסובב אותנו. כן, הטבע יודע לפתור משוואות…

לרבות מהתיאוריות הפיזיקליות יש יישומים טכנולוגיים חשובים ששינו באופן משמעותי את אורח חיינו.

הפיזיקה תרמה לקידום עולמנו מהסוסים אל תעופת הסילון, מהנר אל הלייזר ומיונת הדואר אל הדואר האלקטרוני.

 

  • מדוע השמים כחולים?
  • למה לוויינים לא נופלים?
  • blastoffאיך אנחנו רואים? מהו האור?
  • איך נוצר הזרם החשמלי?
  • מהו חומר רדיואקטיבי?
  • מה ההבדל בין צילום רנטגן לצילום אולטרסאונד?
  • http://www.geocities.com/SiliconValley/6603/animation/super_saucer.gifאיך משקפיים מסייעים לראיה?

 

פיזיקה היא תחום רחב ומרתק הפותח בפני התלמיד תחומי עניין וידע רחבים.

לימודי הפיזיקה מקנים ללומד מיומנויות חשיבה ברמה גבוהה כמו:

כלים לניתוח ופתרון בעיות, גמישות מחשבתית, ראייה מערכתית.

בשל כך הפיזיקאים מאוד מבוקשים, הן כפיזיקאים בצוותי פיתוח שונים והן בתפקידי

ניהול בתעשיית ההיי-טק.

שוק העבודה לפיזיקאים צומח ומשגשג. מספרם של הפיזיקאים בעמדות ניהול בענפי המשק השונים עולה בהרבה על מספרם היחסי בלימודי ההשכלה הגבוהה.

 

 

בנוסף:

לבוגרי פיזיקה יש יתרון בשירות הצבאי כי הצבא מכיר בפוטנציאל ובכישורים של לומדי פיזיקה ומציע מגוון רחב ומעניין של תפקידים הדורשים ידע בפיזיקה.

לבוגרי פיזיקה גם יש יתרון בהשכלה הגבוהה: בגרות בפיזיקה ברמת 5 יח"ל הינה דרישת קדם לקבלה לטכניון ולפקולטות להנדסה באוניברסיטאות תל-אביב ובן-גוריון: "סטודנט ללא בגרות בפיזיקה חייב להשלים את לימודי הפיזיקה ולהיבחן בבחינת מיון בפיזיקה". גם בפקולטות לרפואה יש עדיפות לבעלי בגרות בפיזיקה. לפקולטות למשפטים יש נטייה להעדיף בעלי בגרות בפיזיקה. הפקולטות לכימיה ולביולוגיה באוניברסיטת תל-אביב ממליצות לנרשמים לרענן את חומר הלימוד בפיזיקה לפני תחילת הלימודים.

 

תוכנית הלימודים בתיכון:

בלימודי הפיזיקה בתיכון נפגוש, בין היתר, את תיאוריית המכניקה הניוטונית שבעזרתה נוכל להבין ולחקור את סוגי התנועה השונים, מהמתקנים בלונה פארק ועד לתנועת הכוכבים. נכיר מכשירים אופטיים ונלמד על אופן פעולתם. נפגוש את התיאוריה האלקטרומגנטית שבעזרתה נוכל להבין ולחקור תופעות חשמליות ומגנטיות, החל מהחשמל הסטטי ועד לתחנת הכוח של חברת החשמל. נכיר את המודלים שהוצעו לאור החל מניוטון ועד לאיינשטיין, את הקשר בין קרינה וחומר במבנה האטום ובתופעות הקשורות למבנה גרעין האטום כגון רדיואקטיביות וכורים גרעיניים.

 

מבנה הלימודים:

2  יח"ל מכניקה + אופטיקה

1.25 יח"ל חשמל

0.75 יח"ל קרינה וחומר (אור, גלים ופיזיקה מודרנית)

1 יח"ל מעבדה.