מחשבים

מחשבים

מחשבים:

מטרות תכנית הלימודים במדעי המחשב לתלמידי המגמה הן:

  • להקנות ללומדים מושגי יסוד של מדעי המחשב;
  • להקנות מושגים בסיסיים בחשיבה לוגית בצורה חווייתית בשילוב פעילויות לא ממוחשבות יחד עם פעילויות תכנותיות במחשב;
  • להקנות הרגלי עיצוב ותכנון, משמעת עצמית, ביקורת עצמית, עבודה כיחיד ובקבוצה, כישורי הפשטה, התמודדות עם סיבוכיות וחשיבה מודולרית;
  • להצביע על קשרי הגומלין בין התחום לתחומי ידע נוספים.

 

אין מטרתה של התכנית להכשיר תוכניתנים או מדעני מחשב, ולאו דווקא להכין את התלמידים ללימודים בתיכון, בדיוק כשם שמתחילים ללמד מדעי הטבע ביסודי ובחטיבת הביניים, לא כדי להפוך את כל התלמידים למדענים עם סיום לימודיהם – אלא כדי להקנות ידע ומיומנויות הנדרשים לאדם במאה העשרים ואחת.

 

מיומנויות ייחודיות הנלמדות במגמה:

 

פתרון בעיות והיכולת לממשן באמצעות שפת מחשב תוך כדי תכנון, בנייה ובדיקת אלגוריתם הם מהמיומנויות הייחודיות לתחום מדעי המחשב.

מידול והפשטה הם מיומנויות נדרשות ונרכשות בתחום מדעי המחשב, והתלמידים יוכלו ליישמם גם בתחומי ידע רבים מחוץ למדעי המחשב.

 

מטרות התכנית בתחום אסטרטגיות החשיבה

חשיפת התלמידים לתהליכי פתרון בעיות החל מניתוח בעיות ועד למימוש פתרונן באמצעות תכנית מחשב. לשם כך על התלמידים ליישם תהליכי חשיבה, הן ברמת הפשטה גבוהה המתייחסת להבנת הבעיה והן ברמות הפשטה נמוכות יותר בדרך לפתרונה של הבעיה. בכך מאפשרת תכנית הלימודים פיתוח כישורי חשיבה מסדר גבוה, מודעות לרמות הפשטה וכן כישורי רפלקציה להבנת תהליך הפתרון וחשיבה ביקורתית לצורך הערכת הפתרון.

 

הערה: השנה הפעלנו את התוכנית בפעם הראשונה בהתבסס על לימודי תוכנת סקראץ, בימים אלו אנו נערכים להרחבת תוכנית הלימודים בהתייעצות עם אנשי מקצוע ולמידה מהנעשה בבתי ספר אחרים.