אודות הישיבה

ישיבת בנ"ע רעננה - באנר

ישיבת בני עקיבא רעננה היא מהוותיקה בישיבות התיכוניות בארץ והוקמה לפני כ-60 שנה. הישיבה חווה בשנים האחרונות התפתחות וצמיחה משמעותית ולומדים בה כיום כ-500 תלמידים.

 

הישיבה נמצאת בליבה של רעננה – הן פיזית והן רוחנית, ומשמשת מגדל-אור של תורה ויהדות, עזרה לזולת ושמירת ערכים לכל סביבותיה.

 

בישיבה צוות מנהלים ומורים מהוותיקים והייחודיים בארץ אשר מאמינים ביחס אישי והקניית ערכים לכל תלמידיהם וכך שכל תלמיד יוכל להביא לידי ביטוי את כישרונותיו ולמצוא בישיבה מענה ואולם גם בית.

 

 

מטרת הישיבה היא לחנך ולגדל אנשים יראי שמיים המדקדקים במצוות ויחד עם זאת רואים חוב לעצמם להשתלב בכל מגוון הצרכים והתפקידים של מדינת ישראל, כולל שמירה על בטחונה והצטיינות בתחומי המדע והאקדמיה.

 

בוגרי הישיבה ממשיכים ללמוד ברובם בישיבות הסדר, חלקם ממשיכים בעתודה אקדמאית, במכינות קדם צבאיות ובשירות בצה"ל.

 

 

חמשת הדגלים של הישיבה

 

תורני/רוחני: בישיבה אנו רואים לנגד עיננו תמיד בוגר הלומד תורה בעיון יחד עם שמירה והקפדה בעול מצוות. בניית בנין אמוני אשר יסודותיו בהבנת תורה שבכתב והשתלשלותו על תוככי התורה שבעל פה.

בעקבות כך נבנית מערכת ענפה של שיעורי קודש במסגרת כיתות ובמסגרות אישיות בתוכניות בית מדרש ונערכות פעילויות רבות ומגוונות אשר כוללות הרצאות, שיחות וחניכה אישית על ידי ראש הישיבה וצוות הרמים והאברכים המסורים.

 

 

 

 

מצוינות אקדמית: הישיבה פועלת רבות לכך שתלמידה יוכלו להשתלב במגוון המשימות והצרכים של מדינת ישראל בתחומי המדע והאקדמיה בהתייחס לתמורות שעברו ועדיין עוברים על העולם המודרני, עם הפנים למאה ה-21  וכך שתלמידיה יהיו בעלי בעלי השכלה רחבה בתחומי דעת שונים.

לצורך כך פותחו בישיבה תוכניות פדגוגיות רבות אשר שמות דגש על המצוינות האקדמית במגוון התחומים: חקר, כלכלה, ערבית, מחשבים, פיתוח מנהיגות טכנולוגית בשיתוף נס טכנולוגיה, רובוטיקה, של"ח,יזמים צעירים, אקדמיה בתיכון הכנה לצה"ל ועוד.

 

 

 

 

קליטת עלייה: במרחבי העיר רעננה והסביבה אנו זוכים לקליטת עלייה משמעותית מארצות רבות ומגוונות ביניהם ארצות הברית, צרפת, תורכיה ועוד.

הישיבה שמה לה למטרה לקלוט משפחות אלו ולהובילם בצעדיהם הראשונים בארץ בבניינם האישי של התלמידים, החינוכי והלימודי ולהקל עליהם ככל הניתן בקליטה זו. מתוך כך נבנית מערכת אישית לכל תלמיד עולה הן בלימוד השפה והן במכלול המקצועות ובחיבור הבן אל כלל החברה וחבריו.

 

 

קליטת עלייה

 

 

חסד: אנו מאמינים שבנין התלמיד הינו גם בנתינו לאחר. על כן כל תלמיד בישיבה מתנדב במהלך שנותיו בישיבה בפרוייקט ייחודי של מתן שעות למען הקהילה ובפעילות הקהילתית.

תלמידנו מתנדבים ברחבי העיר בעזרה לנזקקים בחלוקת ערכת מזון, סיוע לקשישים , סיוע לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, מד"א, משטרה ועוד. גם צביור ההורים שותף לעשייה המבורכת כאשר ישנה ועדת הורים מיוחדת לעניין.

 

 

 

 

 

חינוך מיוחד: הישיבה מובילה את תחום החינוך המיוחד ברעננה ובסביבתה מתוך ראיה מקצועית וערכית הבנויה על ההבנה כי קיימת אוכלסיה של תלמידים בעלי קשיים לימודיים ובאמצעות כלים מתאימים ושילובם בבית ספר רגיל ניתן להביאם להצטיינות בשלל התחומים.

 

 

חסד